Swedbank ir uzsākusi e-rēķinu ieviešanu internetbankā. Tiem uzņēmumiem, kas ieviesīs e-rēķinus Swedbank internetbankā jau šogad, arī pēc 1.janvāra varēs darboties automātiskā rēķinu apmaksa atbilstoši ES regulai. To vidū ir tādi uzņēmumi kā Latvijas Mobilais Telefons (LMT), Latvenergo un daudzi citi, informē banka.
Lai atbilstu ES regulas* izmaiņām, no nākamā gada Latvijā vairs nebūs pieejams līdzšinējais automātiskās rēķinu apmaksas risinājums. Swedbank izstrādāja jaunu pakalpojumu – e-rēķinus Swedbank internetbankā. Tas sniedz iespēju saņemt savus rēķinus vienuviet internetbankā, tos pārskatīt un ērti apmaksāt ar vienas pogas nospiešanu, turklāt arī izmantot rēķinu automātisku apmaksu.
Tiem uzņēmumiem, kas decembrī ieviesīs savu rēķinu piegādi Swedbank internetbankā, klientiem arī pēc 1.janvāra notiks e-rēķinu automātiskā apmaksa. Arī nākamgad uzņēmumi saviem klientiem var ieviest jauno pakalpojumu, kas nodrošina ērtu rēķinu saņemšanu un apmaksu.
Swedbank visiem klientiem izsūtīs individuālu informāciju, kuri uzņēmumi ir ieviesuši jauno pakalpojumu, līdz ar to automātiskā apmaksa turpināsies. Pilns saraksts būs pieejams arī mājas lapā. Ar pilnu uzņēmumu sarakstu var iepazīties šeit. Tāpat Swedbank aicina klientus pievērst uzmanību savu rēķinu apmaksai pēc gadu mijas, un, ja automātiskā rēķinu apmaksa kādam pakalpojumu sniedzēja rēķiniem neturpināsies, izvēlēties piemērotāko alternatīvu, piemēram, regulāro vai definēto maksājumu internetbankā.
Atšķirībā no pašreizējās automātiskās apmaksas, par e-rēķinu automātisko apmaksu maksātājiem nebūs papildus jāmaksā bankas komisija (maksa būs tikai par pašu pārskaitījumu, kas Swedbank kontu ietvaros ir bez maksas). Jauns pakalpojums ietver jaunu cenošanas loģiku atbilstoši Igaunijas pieredzei, kad par rēķina piegādi maksā naudas saņēmējs – tāpat kā piegādājot rēķinus citos veidos.