Saldus 2. vidusskolā skolotāja esot iesitusi bērnam pa degunu, un skolnieks bijis spiests atgriezties mājās ar asiņojošu degunu un uzpampušu virslūpu, ziņo portāls 2nieks.lv
Kāda Saldus 2. vidusskolas skolotāja izglītības portālam 2nieks.lv pastāstīja par savas kolēģes fizisko vardarbīgu un bērnu emocionālu ietekmēšanu. Kā noskaidroja 2nieks.lv, pēc pusdienām, kad vēl turpinājies garais starpbrīdis, saprotams, ka lielākais vairums bērnu arī šoreiz kārtējo nebēdnīgi dauzījušies un visādi citādi trokšņojuši. Šoreiz matemātikas kabinetā.
Pēc brīža bērnu ierasto dauzīšanos pārtraukusi skaļā matemātikas skolotājas balss. Bet tā kā incidents nav noticis mācību stundas laikā, bet gan starpbrīdī, saprotams, ka ar skolotājas uzbļaušanu vien nebija līdzēts. Tad matemātikas skolotāja piegājusi pie kāda skolēna un atvēzējoties iesitusi starp degunu un muti un uzkliegusi, ka „lai kabinetā pirms zvana nerādās!”
Skolas direktore Natālija Balode atzina, ka taisnība ir tikai daļēja. Savukārt matemātikas skolotāja, aizbildinādamās ar nemitīgo stresu un saspringto sapulci, no kuras bija tikko ieradusies, atvainojusies vardarbībā cietušā zēna mātei.
Tūlīt pēc atvainošanās Saldus 2. vidusskolas direktore Natālija Balode sāka lasīt iesniegumus, ko esot uzrakstījuši bērni. Cietušā zēna mātei, turpinot lasīt iesniegumus, bija grūti noticēt, ka visi bērni kā pēc nolasīta diktāta, tā var rakstīt par savu klasesbiedru ar kuru protams ne tikai dauzījās, ķīvējās, bet arī draudzējās. Pēc iesniegumos lasītā satura bija noprotams, ka pirms bērni rakstījuši paskaidrojumus, uz viņiem ir vērsta emocionāla iespaidošana un iebiedēšana.
Paskaidrojumos bija iztirzāts nevis pats incidents, bet gan tas, cik cietušais bērns pats ir nepaklausīgs un tamlīdzīgi. Taču visdīvainākais šajā incidentā izglītības portālam 2nieks.lv likās tas, ka, sazinoties ar skolotāju, kura portālam sniedza informāciju, noskaidrojās, ka visos bērnu rakstītajos paskaidrojumos figurē identiski uzrakstīts teikums, proti, ka „Skolotāja tikai pielika roku priekšā mutei”.
Vardarbībā cietušā mātei nekas cits nav atlicis, kā kārtējo reizi justies vainīgai par nepaklausīgo bērnu, justies apjukušai un samulsušai pat tādā mērā, ka arī viņa ir piekritusi direktores spiedienam un turpinājusi klausīties nebeidzamajos direktores vārdu plūdos par to, ka bērnam ir nepieciešama psihologa palīdzība, par to, ka bērns ir nepaklausīgs, nekārtīgs un tā tālāk un tā bez sava gala.
Sanāk tā, ka māte iedama uz skolu, lai izrunātu notikušo vardarbības incidentu par skolotājas rokas pacelšanu pret bērnu, tā vietā viņa saņēma nevis skolas direktores un matemātikas skolotājas paskaidrojumus par Saldus 2. vidusskolā notikušo vardarbības aktu no pedagoga puses, bet gan kārtējo reizi klausījās par to, cik vardarbībā cietušais zēns ir nepaklausīgs un nekārtīgs. Un tas kārtējo reizi notiek atkal tikai viena iemesla dēļ, proti, lai kārtējo reizi apklusinātukārtējās skolotājas kārtējo grēku. Un atkal kārtējo reizi vainīgs ir tikai un vienīgi bērns.
Avots: nra.lv