Latvijas Pasta preses izdevumu abonēšanas kampaņas pirmajā mēnesī noformēti 105 000 abonementu, un tas ir vairāk nekā analogā laikposmā 2013.gadā, informē pasts.
Šā brīža tendences liecina, ka klienti laikrakstus un žurnālus izvēlas abonēt ilgstošam periodam – gandrīz 90% abonementu noformēti 10 vai 12 mēnešiem. Tradicionāli aktīvākie preses izdevumu abonētāji dzīvo reģionos, bet vienlaikus arī šogad turpina pieaugt e-abonēšanas īpatsvars.
Izmantojot kādu no Latvijas Pasta piedāvātajiem abonēšanas kanāliem, pirmajā abonēšanas kampaņas mēnesī noformēts par 14% vairāk žurnālu un laikrakstu abonementu nekā attiecīgā periodā pērn. Analizējot abonēšanas tendences un abonentu paradumus vairāku gadu garumā, pirmais abonēšanas kampaņas mēnesis noris īpaši aktīvi, bet nākamajos mēnešos noformēto abonementu skaits tradicionāli izlīdzinās un līdz gada nogalei stabilizējas. Tāpēc patlaban ir pāragri izteikt prognozes, kāda būs noformēto abonementu skaita dinamika visas kampaņas rezultātā.
Abonēšanas kampaņas pirmajā mēnesī, salīdzinot ar analogu periodu 2013.gadā, nedaudz palielinājies to preses abonementu skaits, kas noformēti 10 līdz 12 mēnešu periodam, – no kopējā abonementu skaita šim laikposmam noformēti 87% abonementu, un tas ir par 18% vairāk nekā 2013.gadā. Periodam no pusgada līdz deviņiem mēnešiem noformēti 8% abonementu, vienam līdz trijiem mēnešiem – 4%, bet vismazāk – 1% – abonementu ir laikposmam no četriem līdz pieciem mēnešiem.
Arī šogad vērojamas e-abonēšanas pieauguma tendences: salīdzinot ar pagājušo gadu, par trešdaļu pieaudzis to laikrakstu un žurnālu abonementu skaits, kas noformēti, izmantojot e-abonēšanas iespējas un abonēšanu pa tālruni.
Augstāka abonēšanas aktivitāte joprojām vērojama reģionos, kur noformēti 76% visu abonementu. Rīgā noformēti 16% abonementu, pārējās Latvijas lielākajās pilsētās – 8%.