Pagājušajā nedēļā situācija uz Latvijas autoceļiem vērtējama kā kritiska - vairākas avārijas, netīrīti ceļi, bojāgājušie. Kamēr atbildību par notikušo neviens nevēlējas uzņemties, sabiedrībā asu kritiku veltīja Latvijas autoceļu uzturētājiem (LAU), kas sevi ārvalstīs reklamē kā uzņēmumu, kas nodrošina pasaules līmeņa ceļu uzturēšanu Latvijā, kamēr īstenība ir diezgan tāla no 5000 eiro vērtās reklāmas.
Iepriekšējā nedēļā, komentējot LAU darbu, uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs atbildu par notiekošo uz ceļiem novēla uz avārijā iesaistītajiem autovadītāju transporta līdzekļiem, norādot, ka uzņēmums atbild par ceļu stāvokli, taču autovadītājiem pašiem ir jārēķinās ar ziemu un tās radītājiem dabas apstākļiem. Savu viedokli valdes priekšsēdētājs aizvien nav mainījies, aicinot sabiedrību pagaidīt līdz lietus beigsies.
No uzņēmuma puses viss esot kārtībā un prasītais tiekot izpildīts, tā apstiprina Kononovs, kamēr traģiskā situācija uz Latvijas autoceļiem vēsta par ko pavisam citu.
Traģisko avāriju dienās LAU ar darbiem nogaidījuši līdz pēdējam, ignorējot laika prognozes, vēsta raidījums "De facto".
Pēc raidījuma rīcībā esošas informācijas, LAU nav ņēmis vērā meteorologu sniegtās ziņas un rītos, kad daudzviet notika smagas avārijas, ceļi nav tikuši tīrīti. Sekojot grafikam, LAU ceļu tīrījies vien iepriekšējās dienas vakarā - ap septiņiem, pēc kura nākamā reize sekojusi avārijas laikā. Daudzviet, piemēram, ceļa posmos Tīnūži – Koknese, Cēsis – Vecpiebalga – Madona, Rīga – Daugavpils, kuros avārijas notika vakaros, ceļi tīrīti tikai no rīta.
Komentējot šo situāciju, Kononovs norāda, ka auto avārija ir pirmā pazīme, ka ceļš ir apledojis.
Uzņēmuma priekšsēdētāja sacītais liek uzdot jautājumu par to, vai jāgaida brīdis, kad ceļš ir apledojis? Šķiet, ka tikai traģēdijas spēj iemācīt, tā, proti, pēc notikušajām autoavārijām pieņemts politisks lēmums - atsākt preventīvu kaisīšanu uz valsts galvenajām automaģistrālēm, taču daudzas no notikušajām avārijām varēja tikt novērstas, ja tiktu veiktas atkāpes no grafika un ceļu uzturētāju darbs būtu efektīvāks.